Η βρεφική ανάπτυξη είναι ένα ταξίδι που συμπεριλαμβάνει πλήθος αλλαγών για το βρέφος και τους γονείς σε ένα σχετικά μικρό διάστημα, κατά το οποίο θα υπάρξουν και στάδια που ίσως φαίνονται χαοτικά ειδικά για νέους γονείς. 

 

Στην πραγματικότητα, όμως, κάθε στάδιο και κάθε φάση ανάπτυξης έχουν τον ρόλο τους και μερικές φορές ενδείκνυται να είναι κάπως πιο χαοτικά, πόσο μάλλον όταν θυμόμαστε ότι αυτά τα μικρά χεράκια και ποδαράκια ανακαλύπτουν για πρώτη φορά κάθετι στον κόσμο. 

 

Μια από τις φάσεις με την μεγαλύτερη ακαταστασία είναι σίγουρα η μετάβαση από τον θηλασμό στις κανονικές τροφές. 

 

 

Γιατί είναι σημαντικό το στάδιο ανακάλυψης των στερεών τροφών;

 

Σχέση με το Φαγητό

 

Περνώντας από τον θηλασμό στην εξερεύνηση διαφόρων νέων τροφών (με ποικιλία υφών και πυκνοτήτων) το μωρό αρχίζει αργά, αλλά σταθερά να χτίζει τη σχέση του με το φαγητό.

 

Να καταλαβαίνει τη διαφορά ανάμεσα σε υγρά και στερεά γεύματα, να επιλέγει γεύσεις που του αρέσουν και να επιδεικνύει προτίμηση, αλλά και να αναλαμβάνει να ταϊσει για πρώτη φορά το ίδιο τον εαυτό του, το οποίο είναι από τα σημαντικότερα βήματα-βάσεις για όλη του την παιδική ηλικία.

 

Κινητικές Δεξιότητες

 

Παράλληλα, μαθαίνοντας να πιάνει, να πιέζει, να μεταφέρει ή να επιλέγει μεταξύ κομματιών τροφής, το μωρό αρχίζει να αναπτύσσει τις πρώτες απαραίτητες κινητικές δεξιότητες για να φτάσει, σε ηλικία περίπου 18 μηνών, να μπορεί να κρατήσει ένα πιρούνι ή κουτάλι στο χέρι του.

 

Γι' αυτόν τον λόγο είναι απολύτως φυσικό τα παιδιά να λιώνουν τις τροφές, να τις κρατούν για αρκετή ώρα χωρίς να τις τρώνε ή ακόμη και να τις πετάνε, προσπαθώντας να καταλάβουν τις δυνατότητες των νέων "ξεκλειδωμένων" κινήσεων που μπορούν να κάνουν.

 

Σταδιακή Αυτονομία

 

Το χτίσιμο μιας υποτυπώδους αυτονομίας περνώντας από το στάδιο του βρέφους σε προνηπιακές ηλικίες, βασίζεται ακριβώς σε μικρές καθημερινές δραστηριότητες όπως είναι η εξερεύνηση της τροφής. 

 

Έχοντας τον χώρο και τον χρόνο να πειραματιστεί με τις υφές και τις γεύσεις, το βρέφος αναπτύσσει ακόμη πιο πολύ την αυτοπεποίθηση του και την άνεση του με νέα αντικείμενα (πιάτα, κουταλοπίρουνα, ποτήρια), ενώ αρχίζει να μαθαίνει πως να εκδηλώνει καλύτερα την ευχαρίστηση ή δυσαρέσκεια του.